Hunterbandi's World of Warcraft
Kiegészítők
 
A játékról
 
Lore
 
Egyéb
 
Galéria
 
Szavazás
Kiegészítők
Melyik verzió/kiegészítő tetszett neked eddig a legjobban?

WoW Classic
The Burning Crusade
Wrath of the Lich King
Cataclysm
Mists of Pandaria
Warlords of Draenor
Legion
Battle for Azeroth
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Kasztok

A demon hunter mint új hero class hasonlóan elődjéhez, nagyobb szinten alkotható meg. A 98-as lvl mellett arra is szükség van, hogy rendelkezzünk már legalább egy 70-es szintű karakterrel. Mivel nem hétköznapi kasztról van szó, csupán egy darab vadászunk lehet egy accounton.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Night elf

Talentek:

  • Havoc
  • Vengeance

Kijelzőn a csíkok:

  • Fájdalom(Pain) - Vengeance talent
  • Harag(Fury)- Havoc talent

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail)
  • Lemezpáncélzat (Plate) (képzéssel 40. szint felett)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Puskák (Guns)
  • Íjak (Bows)
  • Nyílpuskák (Crossbows)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)
  • Két kezes balták (Two-Handed Axes)
  • Két kezes kardok (Two-Handed Swords)

A halállovag a World of Warcraft első hőskasztja. A halállovag egy hibrid kaszt, ami képes tankolni és sebezni is, sok tekintetben pedig a paplovag ellenpárja, mivel képes életerejét az ellenség sebzésével visszatölteni, élőhalott szolgákat idézhet meg és Northrend dermesztő erejét zúdíthatja rájuk. A halállovag az egyetlen kaszt ami az u.n rúnarendszert (rune system) használja a harc folyamán. Korábban mindhárom tehetség-fa szolgált sebzéselnyelő és azt okozó képességekkel és bónuszokkal, de a Patch 4.0.3a után már a Vér (Blood) vált a tank-, míg a Fagy (Frost) és a Szentségtelen (Unholy) a DPS specializációvá.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Night elf
  • Orc
  • Tauren
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Blood
  • Frost
  • Unholy

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Rúnák(Runes)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail)
  • Lemezpáncélzat (Plate) (képzéssel 40. szint felett)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Két kezes balták (Two-Handed Axes)
  • Két kezes kardok (Two-Handed Swords)

A druidák a világ őrei. Generációk óta nem volt rájuk szükség, de szendergésükből felébredtek, hogy szembeszálljanak a fenyegetéssel, melyet a Lángoló Légió legutóbbi inváziója jelentett. Archimonde visszaverését követően a druidák úgy döntöttek, hogy a felébredt világban maradnak segíteni a meggyötört, szétszabdalt vidék újjáépítését. A Légió támadása szörnyű sebet hagyott a természet rendjén, s a druidák annak módját keresték, hogyan is gyógyíthatnák be azt. A druida osztály különféle játékstílusra ad lehetőséget. Normális formájában a druida egy varázshasználó, aki varázslatokkal, de közelharcban is képes küzdeni. Medveként a druida dühvel (rage) eltöltött harcossá válik, macskaként pedig energiával bíró zsivány lesz belőle, ki képes elrejtőzni az árnyak között. E két formán túlmenően még két különleges állatformába is átalakulhat, de ezenkívül a papok mellett másodlagos gyógyítóként is szerepet játszhat.

A druida a World of Warcraft egyik legsokoldalúbb kasztja, az egyetlen hibrid, amely a játékban elérhető összes szerepkört képes ellátni a megfelelő talent kiosztással, és felszereléssel. Az eltérő feladatoknak különféle állatformákban képes megfelelni, melyeket alakváltoztatással (shapeshift) vesz fel. Medveként tankol, fa formában gyógyít, macskaként közelharcban, míg bagoly alakban varázslóként támad. Emellett más hasznos formákat is felvehet, például fókaként gyorsabban úszik, gepárdként gyorsabban szalad és hollóként repülni. A druida hátránya, hogy az alakváltás során csak bizonyos képességek vállnak elérhetővé, míg a többi nem használható, és bőrnél nem tud nagyobb védelmet biztosító páncélzatminőséget hordani.

Engedélyezett fajok:

  • Night elf
  • Tauren
  • Troll
  • Worgen

Talentek:

  • Balance
  • Feral
  • Restoration

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Manna(Mana) - Druid form
  • Energia(Energy) - Cat form
  • Düh(Rage) - Bear form

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)

Egyéb:


Formok:

  • Druida (Druid)
  • Macska (Cat)
  • Medve (Bear)
  • Vízi (Aqua)
  • Utazó (Travel)
  • Repülő (Fly)
  • Fa (Treant)

 

Azeroth fenevadak széles skálájának nyújt otthont. Lordaeron új világától kezdve Kalimdor ősi földjéig mindenfajta lény megtalálható. Legyenek barátságosak vagy vérengzők és agresszívak, egy dologban mind hasonlítanak. Az összes vadállat különleges kapcsolatban áll a Vadászokkal. A Vadászok követnek, beidomítanak és levadásznak mindenféle állatot és fenevadat, ami csak a vadonban fellelhető. Legyen a kezükben íj vagy puska, a Vadászok csak a fegyvereiket és az állataikat tekintik igaz barátuknak.

A vadász az egyetlen osztály, akik kifejezetten a lőfegyverekre (íj és puska) lett kiképezve, mint elsődleges sebzésokozó kaszt. Ügyesen képes elterelni az ellenség figyelmét, de kerülniük kell a közelharcot. A vadászt elválaszthatatlan saját vadállatától, amit a vadonban maga fog be. A megszelídített állat a vadász hűséges támogatója (pet), aki a befogás után gazdájával fejlődik tovább és ér el sajátos képességeket. A vadász képes felfedni a rejtőzködő ellenfeleket, és különböző csapdákat lehelyezve sebezni, lelassítani, vagy akár megállítani célpontjukat. Az állat használata, valamint a messziről leadott nagy sebzés miatt az egyik legkiválóbb szóló karakter.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Night elf
  • Orc
  • Pandaren
  • Tauren
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Marksmanship
  • Beast Mastery
  • Survival

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Fókusz(Focus) (Mists of Pandaria, előtte Mana)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail) (képzéssel 40. szint felett)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Puskák (Guns)
  • Íjak (Bows)
  • Nyílpuskák (Crossbows)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)
  • Két kezes balták (Two-Handed Axes)
  • Két kezes kardok (Two-Handed Swords)

Warcraft varázslói valaha Dalaran mágikus birodalmában összpontosították erejüket. Miután királyságukat elpusztította a Lángoló Légió az arkane művészet szerte a világon elterjedt. A varázsló nagyon fontos, és igen nagy segítséget jelentő csapattag. A varázslók egyik legerősebb képessége, hogy elaltathatják a szörnyeket. Ez nagyon megkönnyítheti a csapat dolgát, ha túlerőben levő ellenfelek támadnak rájuk, mivel a varázsló a szörnyek egyikét kiiktathatja. A varázsló ráadásul teleportálhat is, s megidézhet ételt és italt, hogy segítse a harc utáni felépülést.

A mágus a vadászhoz hasonlóan tisztán sebzésokozó kaszt. A Tűz ismeretében a lassú, de nagy sebzésekre, míg Misztikum tudományában a kritikus találatokra épít. E két csoport a játék legerősebb sebző karakterei közé emeli a mágust, ugyanakkor gyenge védelmük és kevéske életerejük miatt "üvegágyúnak" (glasscannon) is szokták gúnyolni őket. Nem úgy a Fagy hatalmát uraló társát, aki remek tömegsebzéssel rendelkezik és könnyedén kihúzza magát a bajból. Válaszd bármelyik elemet, a mágust kiváló sebzése mellett remek szolgáltatásai (mint az ételek és italok megidézése) és erősítései így is keresetté tehetik.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Night elf
  • Orc
  • Pandaren
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Frost
  • Fire
  • Arcane

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Manna(Mana)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)

Fegyverek:

  • Tőrök (Daggers)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Pálcák (Wands)

A Szerzetes (Monk) egy félvér kaszt (hybrid class) ami a Mists of Pandaria kiegészítőben lett játszható. A Szerzetesek képesek mind a három fajta specializálást használni: Sörfőző (Brewmaster) Szerzetesek a Tankok, Ködszövő (Mistweaver) Szerzetesek adják a Healt, A Széljáró (Windwalker) Szerzetesek meg a közelharcos DPS-ek.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Gnome
  • Human
  • Night elf
  • Orc
  • Pandaren
  • Tauren
  • Troll
  • Undead

Talentek:

  • Windwalker
  • Brewmaster
  • Mistweaver

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Energia(Energy)
  • Csí(Chi)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)

Szent Fény támogatói, a Szövetség védelmezői, a paladinok megtalálhatóak Tirisfal Glades északi erdőitől kezdve (ahol az Élőholtak előrehaladását próbálják megakadályozni) a Blasted Lands déli vidékéig, szüntelenül vigyázva területüket a Sötét Kapun túlról érkező démoni hordákkal szemben. Hatalmas kalapácsaikkal és a Fény erejével felvértezve ezek a szent harcosok a csapatokat irányítanak a harcok során, s mindvégig a csata sűrűjében forgolódnak. A paladinok a közelharci harcosok és másodsorban varázshasználók kombinációi. A paladinok ideálisak bármilyen csoportnak, köszönhetően gyógyító, és egyéb képességeiknek, valamint a bűbájaiknak, pecsétjeiknek (seal). A paladinok minden csapattagra vonatkozóan csak egy aurát aktiválhatnak, és meghatározott játékosok esetében meghatározott bűbájt alkalmazhatnak. Védelmi képességeiknek köszönhetően meglehetősen nehéz őket megölni. Gyógyíthatnak még a Szent Fény segítségével is ellenben más harcos osztályokkal. Élőholt specialistáknak is tekinthetőek, mivel számos képességük eleve az élőholtak elleni harcot segíti elő.

A paplovag, vagy más néven "szent harcosok" egy hibrid kaszt. Képesek tankolni, gyógyítani és sebezni is. Támadása ötvözi a fizikai erőt és a szent mágiát. A paplovag az egyik legkeresettebb csapattárs, mivel rengeteg erősítő képességgel van felruházva, képes nehéz páncélzatot viselni és pajzsot hordani, ugyanakkor jó gyógyító is, emiatt pedig nagyon nehezen lehet legyőzni. Mind három szerepet betöltheti egy raid során. Tankolhat, DPS-elhet és Healelhet is. A paplovag önmagában is igen ellenálló, az "Isteni Pajzs" (Divine Shield) képessége legendásan népszerűtlenné tette, mivel maga köré idézve pár másodpercig megvédi őt minden sérüléstől és átoktól, miközben tovább folytathatja a harcot vagy kezelheti korábbi sérüléseit.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Human
  • Tauren

Talentek:

  • Protection
  • Retribution
  • Holy

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Manna(Mana)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail)
  • Lemezpáncélzat (Plate) (képzéssel 40. szint felett)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Puskák (Guns)
  • Íjak (Bows)
  • Nyílpuskák (Crossbows)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)
  • Két kezes balták (Two-Handed Axes)
  • Két kezes kardok (Two-Handed Swords)

A pap karakterosztály a gyógyítás, a tömegbefolyásolás és az fenyegetés/gyűlölet (aggro) irányításának mestere. Vannak más olyan osztályok is, amelyek képesek gyógyítani (paladin, sámán, druida), de egyik sem olyan mértékben, mint a papok. A pap, a többiekhez (paladin, sámán, druida) hasonlóan fel is támaszthatja az elhalálozott játékosokat. Rendelkezik néhány olyan tápoló varázslattal, ami segítheti a csapattagokat, s kulcsszerepet játszik a tömegek manipulálásában is, főként az Altatás (Sleep) varázslatnak köszönhetően. Magasabb karakterosztályban akár irányítást is szerezhetnek a humanoid szörnyek felett.

A pap az egyik legjobb gyógyító kaszt, de képes sebezni is. Rendkívül erős gyógymágiái mellett képes hatékony erősítőkkel növelni önmagának és társainak túlélési esélyeit (Power Word: Shield, Power Word: Fortitude), ugyanakkor megbabonázhatja vagy súlyosan megsebezheti ellenségeit is. A Sötétség esszenciáját leginkább az "Árnyalak" (Shadowform) stációban alkalmazzák, míg a Fegyelem és a Szentség alatt az egyén és a közösség érdekeit szem előtt tartva kezelik a sérüléseket. A pap az egyik legnehezebben szólózható kaszt, csak az árnymágiákban jártasak képesek egyedül jól fejlődni.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Night elf
  • Pandaren
  • Tauren
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Holy
  • Shadow
  • Discipline

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Manna(Mana)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)

Fegyverek:

  • Tőrök (Daggers)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Pálcák (Wands)

Azeroth zsiványai - kik otthon érzik magukat az árnyak között s hihetetlen gyakorlottsággal képesek eltűnni az ember szeme elől - akkor érzik magukat a legjobban, ha a háttérben tevékenykedhetnek. A zsiványok igazán abban tűnnek ki, hogy maguk javára fordítanak bármilyen helyzetet, s hogy akkor csapnak le, amikor az a legnagyobb haszonnal kecsegtet. Ravasz trükkjeiknek, fizikai képességeiknek, a megtévesztésben, rejtőzködésben és álcázásban való kiemelkedő jártasságuknak köszönhetően a zsiványoknak nem okoz problémát, hogy tolvajként, gyilkosként, kémként, vagy éppen bérgyilkosként munkát találjanak maguknak. A zsivány karakterosztállyal igazán bonyolult és szórakoztató játszani. A sikered azon múlik, milyen jól tanultad meg, hogy hogyan is használhatod képességeidet, de a játékos a megfelelő tapasztalattal és tudással mestere lehet a zsivány karakternek.

A zsivány az egyik, ha nem a legerősebb sebzésokozó kaszt a játékban. Legendásan hatékony a közelharc terén és gyakorlottan képes megbénítani ellenfelét, viszont gyenge védelme és kevéske életereje miatt alig ellenállóbb, mint a varázslók. A zsivány egyik legnagyobb előnye, hogy képes a lopakodás (Stealth) segítségével láthatatlanul megközelíteni célpontját, ezzel helyzeti előnybe kerülhet vele szemben. További sajátossága a zárnyitás (lockpicking) és a méregkeverés. A zsivány az egyetlen kaszt, amely képes huzamosabb ideig lebénítani és így harcképtelenné tenni az ellenséget, valamint gyorsan képes nagy sérüléseket okozni. A zsivány manna helyett energiát (energy) használ különféle harci képességeihez, valamint generál u.n "kombópontokat" (combo point), amelyeket célpontjára kifejtve felhasználhat az u.n "befejező mozdulatoknál" (finishing move).

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Night elf
  • Pandaren
  • Orc
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Assassination
  • Outlaw
  • Subtlety

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Energia(Energy)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)

Egyéb:


A rejtőzködés használata

 

A rejtőzködés használatával a szörnyek háta mögé kerülhetsz, ahol aztán mindenféle pajkos dolgot lehet csinálni, mint például a gyengítés/bénítás (Sap), a hátbaszúrás (backstab), vagy a rajtaütés (ambush). Ha nem rejtőzködnél, a szörnyek egyszerűen megfordulnának, és jól fejbevernének. Próbáld meg felbecsülni a szörny mozgását, tevékenységének mintáját, s a megfelelő pillanatban lépj a háta mögé. Ez sokkal könnyebben megy majd, ha már a rejtőzködésben eléred a második szintet, ami lehetővé teszi, hogy gyorsabban mozogj. A zsiványok jellemző harcmodora, hogy az először a rejtőzködés használatával a szörny háta mögé osonnak. Ezt követően hátbaszúrással (Backstab), bénító csapással (Sap), rajtaütéssel (Ambush), vagy épp egy övön aluli ütéssel (Cheap Shot) megkínálják az ellenfelet, ezt követően már normál módon folyik a harc, de a lényeg az, hogy a szörny már jóval rosszabb állapotban van.


Rejtőzködő csalogatás (pulling)

A rejtőzködés nagyon jó a szörnyek csalogatására is. A zsivány aktiválja rejtőzködő képességét, majd anélkül, hogy a környező szörnyek figyelmét (agresszióját, támadási kedvét) felkeltené az ellenfélhez osonhat. Ahogy a zsivány egyre képzettebb lesz a rejtőzködés művészetében, úgy használhatja ezt a képességét egyre hatékonyabban a csalogatás, beetetés során.


A rejtőzködés fejlesztése

A rejtőzködés készségének javításához az kell, hogy szembekerülj egy szörnnyel, és felkeltsd a figyelmét. Akkor tudod, hogy elérted amit akartál, mikor a szörny megáll, és a normális hangját kezdi el nyomatni (éber/dühös hangulat). Ekkor továbbra is észrevétlennek kell maradni (nem mozdul a karakter, és a megfelelő helyen marad), s a karakter bonuszt kap a skill értékére.


Kombó pontok, és befejező mozdulatok

Nagyon sok olyan zsivány képesség létezik, amely kombó pontokból épül fel, majd ezt követően egy befejező mozdulatra van szükség, hogy a karakter szabadjára eressze a megszerzett kombó pontok erejét.


Kombó pont mutatója

Miután megszerezted az első kombó pontodat vess egy pillantást a képernyő legtetején, középen elhelyezkedő név sávra, mely a szörnyeteg nevét mutatja. A portrétól jobbra egy kis világító pontot lehet látni, és még több pontot, ami sötét maradt. Ez a kombó pont mutató, s azt mutatja, hogy egy kombó ponttal rendelkezel. Ha nyersz még egy kombó pontot, már két pont fog világítani. Ezt figyelve mindig tudni fogod, hogy eddig hány kombó pontot táraztál be, s hogy mikor engedd őket szabadjára egy befejező mozdulattal. Érdemes megnézni a befejező mozdulatot is, hogy az ember tudja, egy bizonyos hatás eléréséhez hány kombó pontra lesz szüksége.

A sámánok a klánok és törzsek szellemi vezetői. Kapcsolatba lépnek a szellemekkel, látomásaik vannak a jövőről, s átvezetik népüket a legsötétebb korszakokon is. Bölcsességük és derűjük miatt sokan - hibásan - békés természetűnek tartják őket. De ha kihívják őket, a sámánok számos erővel léphetnek fel azok ellen, akik a természet rendjét fenyegetik. A sámánok a papokhoz képest csak másodlagos gyógyítóknak tekinthetőek, s meglehetősen szórakoztató választékkal bírnak a varázslatokból és egyéb lehetőségekből. A sámánokat különösen a gyógyítás és a különféle előnyöket biztosító totemek miatt szeretik a csapattagok. A sámánok a totemek négyféle típusával rendelkezhetnek: Föld, Tűz, Víz, Levegő. A sámánnal való játék egyik igen lényeges eleme, hogy kitaláljuk, az adott szituációban melyik totem lenne a legelőnyösebb.

A sámán egy hibrid kaszt, képes gyógyítani valamint távolról és közelről is sebezni. A sámán a paplovaghoz hasonlóan kitűnő csapatjátékos, mivel önmagát és társait képes a földbe állított totemek által sugárzott erőkkel támogatni, de az ellenségeinek is árthat velük. Igazi unikumként képes a feltámadásra (Reincarnation), így a csapat teljes halálát követően önmagát visszahozva mindenkit feltámaszthat. A sámán igazi erőssége a sokoldalúsága, gyógyító rítusait az elemi mágiáival és szemtől szembeni közelharccal kombinálhatja.

Engedélyezett fajok:

  • Draenei
  • Dwarf
  • Goblin
  • Orc
  • Pandaren
  • Tauren
  • Troll

Talentek:

  • Elemental
  • Enhancement
  • Restoration

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Manna(Mana)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail) (képzéssel 40. szint felett)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)
  • Két kezes balták (Two-Handed Axes)

Egyéb:


Totemek

A sámán legfeljebb négy csoportba sorolható totemekkel rendelkezhet: Föld, Tűz, Víz és a Levegő. A sámánnak minden egyes totemet küldetések során kell kiérdemelnie. Az első elérhető totem a Föld totem, a többi csak magasabb szinten válik hozzáférhetővé. Minden egyes szintlépéskor meg kell állni az oktatónál, hogy kiderüljön, van-e a tarsolyában valamilyen új totem-küldetés.

A totemek kétféleképp jelennek meg a játékban - inventory tárgyként, vagy pedig valamilyen varázslat hatásaként. Annak érdekében, hogy a sámán totem varázslatot használhasson, ki kell érdemelnie, és rendelkeznie kell (az inventory-jában) az adott elemhez szükséges totemmel. Amikor totem varázslatot akar kimondani, időlegesen egy mágikus totemet hoz létre a közelben a földön, amit aztán a szörnyek, és a játékosok észrevehetnek, s így meg is támadhatják.

 

  • A totemek stabilak maradnak, és nem mozognak a játékossal együtt. Ha a játékos és a csapattársak érezni akarják áldásos hatását, akkor nem szabad tőle túlságosan eltávolodniuk.
  • A totemek lélekkötő (Soulbound) dolgok, ami azt jelenti, hogy nem adhatóak át más játékosoknak. Hogy egy adott totem típushoz tartozó totemet meg tudj idézni szükséged lesz az inventorydban arra a bizonyos totemre. Például, ha a Tűz totem típus Perzselő (searing) totemjét kívánod megidézni, kell hogy legyen egy Tűz totem az inventorydban. Jó hír, hogy a totemek végtelen felhasználási lehetőséggel bírnak, ha már egyszer megszerezted őket. A totemek használatához nem kell folyamatosan alkotórészeket vásárolgatnod.
  • Minden egyes totemtípusból csak egy aktív totemed lehet egy időben. Például négy totemet idézhetsz meg egy időben: egy föld, egy tűz, egy víz és egy levegő totemet.
  • Az utolsó totem mindig "felülírja" azt megelőzőt hasonló típusú totemet. Ha például egy tűz totemet idézel, akkor egy másik tűztotemet kell idézned ahhoz, hogy ennek hatóereje megszűnjön. Ezt azért fontos tudni, mert csak a manádat vesztegeted, ha két ugyanolyan típusú totemet idézel meg egy időben.
  • A szörnyek megtámadhatják a totemeket. Ezt érdemes észben tartani, ha egy ellenséges sámán idéz meg egy totemet. Ha ezt látjátok, nyugodtan támadjátok meg, és pusztítsátok el.

A Boszorkánymesterek olyan varázslók, akik túl mélyen ásták le magukat egészen a démoni hatalom gyökeréig hatolva. A sötét tudás utáni vágy azonban felemésztette őket, és az evilágon túli kaotikus mágiánál ragadtak örökre. A Lángoló Légió (Burning Legion) biztosítja számukra a hatalmat, lehetővé téve, hogy pusztító energiákat szabadítsanak fel és démon mestereik nagyhatalmú küldötteit szólítsák oldalukra. A boszorkánymester egy elég összetett kaszt. A boszorkánymestereknek lehetnek kedvenceik (démoni szolgák), és sok különféle varázslatuk van, amikhez szükséges hozzávalók egy sorát kell megszerezniük. Ez azt jelenti, hogy kicsivel többet kell tanulnia mint a többi, egyértelműbb kasztnak. Sokféle izgalmas és érdekes képességgel rendelkezik, például a Kilrogg Szeme, Félelem (Fear), Kedvenc idézése és még sok más. Nagyon élvezetes warlockal játszani, de csak ha már rájöttél a dolgokra.

A boszorkánymester a Lángoló Légió követője, a sötét mágiák és rontások mestere. A vadászhoz hasonlóan a boszorkánymester is használ harci pet-eket, de állatok helyett örökké hűséges démonokat idéz meg, akik pontosan követik mesterük erejét, viszont erősen specializálódottak. A boszorkánymester elsődlegesen távolsági mágiahasználó, aki főleg huzamos időn át sebző (DoT), az azonnali, illetve a területre ható (AoE) varázslatokat vett be. A démoni segítők és félelem (Fear) varázslat sok taktikai lehetőséget biztosíthatnak, és képes még olyan hasznos képességeket is elsajátítani, mint a csapattagok idézése vagy az élet- illetve a lélekkő készítés. A boszorkánymester ideális sebzésokozó kaszt, viszont a varázslókhoz hasonlóan kevés életerővel és gyenge védelemmel rendelkezik.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Orc
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Destruction
  • Affliction
  • Demonology

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Manna(Mana)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)

Fegyverek:

  • Tőrök (Daggers)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Pálcák (Wands)

Egyéb:


Lélekszilánkok (Soul Shards)

A boszorkánymesternek Lélekszilánkokra van szüksége bizonyos varázslatokhoz és kedvencekhez. Akkor kap lélekszilánkot, ha használja a "Drain Soul" (Lélekelszívás) varázslatot az éppen haldokló szörnyön. Ezt nem mindig könnyű kivitelezni, mert a szörnynek meg kell halnia miközben a varázslatot használod rajta. Ez azt jelenti, hogy a kedvencednek, egy DoT-nak (hosszabb ideig tartó sebző varázslat), vagy egy másik pcnek meg kell ölnie a szörnyet miközben te elszívod a lelket, és ekkor kapod meg a lélekszilánkot. Másik fontos tudnivaló, hogy nem kaphatsz szilánkot olyan mobért ami nem ad xp-t. Tehát nem lehet newbie helyekről, gyenge moboktól lélekszilánkot szerezni. A szilánk 1 slotot foglal el a táskádban, ami azt jelenti hogy nem tudsz sokat magaddal vinni egyszerre. De mindig lesz értelme párat magadnál tartanod, hogy meg tudd idézni démon szolgáidat. Miközben a Lélekelszívást használod nem mozoghatsz, nem támadhatsz, nem varázsolhatsz mást, mert különben megszakad a folyamat.Ha nem állsz egy helyben, a Lélekelszívás nem fog működni. Kihívást jelent a varázslat technikájának megtanulása, nem egyszerű használni, jól be kell majd gyakorolni hogy rendesen tudd alkalmazni.

Először azt kell megfigyelned mennyi idő míg meghal a szörny. Ne kezd túl korán a Lélekelszívást.Probáld akkorra időzíteni amikor már az utolsókat rúgja. Ügyelj, hogy legyen elegendő időd elmondani a varázsatot és arra is figyelj hogy ne késs el vele.

A Lélekszilánkokat nem lehet egymásra pakolni. Egyensúlyi okoból van igy, hogy ne tudj annyit magaddal cipelni.

Ha kifogysz a Lélekszilánkból, akkor egyedül kell újakat szerezned, ami nem lesz konnyű feladat a démon szolgák nélkül. Koboldot lehet szilánk nélkül is idézni, így őket használhatod új szilánkok megszerzéséhez, ezen kívül segítségedre lehetnek a DOTok is, és ezután válthatsz majd erősebb petre.

A Harcos egy közelharc-orientált osztály. Ezeket a karaktereket kemény fából faragták, a fegyverek és a taktika mesterei. A harcos különleges képességei természetesen harc központúak. A Harcos a legjobb egy-egy elleni küzdelemben. Sok más játékkal ellentétben, a Harcosnak a WOW-ban rengeteg képessége és választási lehetősége van csata közben.

A harcos közelharcra orientált hibrid kaszt, magas életerejének és jó sebzésének köszönhetően ideális tankolásra és sebzésokozásra is. A különféle harci stációk (combat stance) határozzák meg a harcos feladatát. A pálca (wand) kivételével az összes fegyvertípust képes forgatni, a tankolás esetében pedig nehéz páncélzatot és pajzsot is viselhet. Harci képességeihez saját dühét (rage) használja fel, mely az elszenvedett/okozott sérüléstől növekszik, viszont a harc végeztével elveszik. Ellenségeinek harci morálját különféle kiáltással (Shout) csökkenheti, de üvöltéseivel csapattársait is megacélozhatja. A harcos gyengéje, hogy nem képes magát gyógyítani és mint a többi tisztán fizikai sebzésokozó kaszt esetében, az ő sebzése is nagyban függ az általa forgatott fegyver erejétől.

Engedélyezett fajok:

  • Blood elf
  • Draenei
  • Dwarf
  • Gnome
  • Goblin
  • Human
  • Night elf
  • Pandaren
  • Orc
  • Tauren
  • Troll
  • Undead
  • Worgen

Talentek:

  • Fury
  • Arms
  • Protection

Kijelzőn a csíkok:

  • Életerő(Health)
  • Düh(Rage)

Hordható páncélok:

  • Szövet (Cloth)
  • Bőr (Leather)
  • Lánc (Mail)
  • Lemezpáncélzat (Plate) (képzéssel 40. szint felett)

Fegyverek:

  • Balták (Axes)
  • Tőrök (Daggers)
  • Puskák (Guns)
  • Íjak (Bows)
  • Nyílpuskák (Crossbows)
  • Ököl Fegyverek (Fist Weapons)
  • Lándzsák (Polearms)
  • Botok (Staves)
  • Kardok (Swords)
  • Dobó Fegyverek (Thrown)
  • Két kezes balták (Two-Handed Axes)
  • Két kezes kardok (Two-Handed Swords)
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Hasznos linkek
 
Tauri
 
Látogatók
Regisztráció 
Legmagasabb napi látogatottság: 122
Regisztrált felhasználók: 425
 
Látogatottság
Indulás: 2007-03-23
 
Hirdetések
 
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal